Być, albo nie być, oto jest pytanie

Zakładać profil firmy na Facebooku czy nie zakładać? Przyniesie to więcej korzyści czy więcej problemów? Czy moja marka nadaje się do promowania w social mediach? Te oto pytania powinna zadać sobie osoba, która chciałaby założyć profil swojej firmy lub marki na Facebooku. Oczywiście w dokonaniu wyboru, czy zakładać profil na Facebooku czy nie, pomogą Ci nasi specjaliści z Aweo.pl. Dziś chciałabym powiedzieć nieco o zaletach posiadania fanpage na Facebooku. Pierwszym argumentem powinno być powiedzonko: „Nie ma Cię na Facebooku, nie istniejesz.”. Może to odnosić się nie tylko do naszych znajomych, bez profilu na Facebooku, których omijają najważniejsze informacje o imprezach czy innych wydarzeniach, ale również do naszej marki, która bez profilu na Facebooku może nie istnieć dla potencjalnych klientów.

Facebook to przede wszystkim portal społecznościowy, który jest doskonałym kanałem komunikacji z klientami. Możesz na bieżąco reagować na ich potrzeby i odpowiadać na zadane pytania. Według portalu Statista z Facebooka, korzysta 51% internautów z całego świata, czyli co drugi jego mieszkaniec! Wniosek jest jeden: ludzie chętniej wejdą na Twój fanpage niż na stronę internetową. Facebook to również kanał reklamowy.

Nie zapominaj, że oferuje Ci paletę możliwości zareklamowania Twojego fanpage w ramach kampanii reklamowej. Oczywiście, tu są niezbędne dodatkowe wydatki, które moim zdaniem, szybko się przerodzą w zyski. Twoi klienci będą również chętniej wchodzić na Facebooka, jeśli zobaczą tam wyraźnie korzyści dla siebie, np. w postaci konkursów.

Nic tak bardzo nie cieszy jak prosty konkursy, w którym jest łatwe zadanie i ciekawa nagroda. Korzyścią dla Ciebie będzie tu przede wszystkim zwiększenie zaangażowania fanów. Trzeba pamiętać, że zachętą nie powinna być tylko nagroda, ale również i ciekawy dialog i informacje. Facebook daje Ci również możliwość zaprezentowania Twoich produktów z wielu perspektyw (możesz „grać” ich cechami pod różnymi kątami). Pozwoli to lepiej przekonać potencjalnych klientów do siebie i udowodnić im, że warto kupić Wasz produkt. Należy również odpowiedzieć sobie na pytania: dlaczego w ogóle ludzie wchodzą na Facebooka? Dla rozrywki! Nie możemy zapomnieć, by dostarczyć im lekkiej i przyjemnej treści, która wywoła na ich twarzach uśmiech! 🙂

0 688
AweoA