Wyszeptaj swój sukces

Marketing szeptany, czyli tzn. wywoływanie szumu w sieci na temat marki, produktu czy wydarzenia jest powszechnie uznawane za jedno z (pozornie) najprostszych działań marketingowych.

Zacznijmy od statystyk. Według badania Nielsen Global Online Survey 75% Polaków ufa opiniom internautów i czyta komentarze dotyczące firmy przed skorzystaniem z jej usług. Dzięki takim danym możemy stwierdzić, że marketing szeptany powinien być dobrym działaniem. Żeby jednak w skuteczny sposób wypromować firmę lub produkt nie wystarczy pisać jak największej ilości postów na forach dyskusyjnych. Bo to zwyczajnie nie o to chodzi. Fora dyskusyjne i komentarze pod wpisami są dobrym miejscem do wywoływania tzn. „buzzu”.

Te dobre miejsca trzeba wypełnić również dobrą treścią. Pojawia się zatem kolejny etap „łańcuszka” – dobra treść musi być dobrze zaplanowana. Pisane posty powinny być przede wszystkim neutralne i informacyjne, ponieważ celem marketingu szeptanego jest wywołanie szumu, a nie tworzenie kolącej po oczach reklamy. Neutralna informacja i zwrócenie uwagi internautów w kierunku swojej firmy może przynieść wymierne korzyści: mogą oni zadzwonić pod podany numer telefonu, kliknąć w link do strony internetowej czy zwyczajnie dopytać o coś. A dzięki uzyskanym informacjom, mogą stać się potencjalnymi klientami.

0 816
AweoA